Saturday, February 5, 2011

~ Ana Raffali Semakin Dibenci ??? ~

Salam semua..
Erm.. Hari ni Cyda nk cerita la sket tentang ana raffali..
Cyda kesian laa kt dia..
Yela, lepas dia menang AJL
Ramai orang tk suke kt dia..
Malah lagi benci kt dia..


Comel orangnya..

''Saya juga manusia, kenapa mereka perlu kecam saya sebegini sekali. Ini semua kerana ada segelintir manusia yang mereka tidak minati menang dalam pertandingan sebegini.

"Sejujurnya, saya tidak tertekan dengan perkara ini, itu semua hak mereka untuk memberikan pendapat, tapi hakikatnya juri-juri profesional telah pun memberikan kemenangan ini kepada saya. "Selepas menang, saya lebih yakin dengan kemampuan saya menulis lagu, dan ia bagaikan memberi lesen yang besar untuk saya bergiat aktif dalam mencipta lagu,"jelas Ana Raffali yang tercalon tiga kategori dalam Anugerah Bintang Popular akan datang.

Hurm.. tak habis dengan itu
Dia dikatakan mula besar kepala oleh sesetengah pihak yang terpaksa menunggunya lama sewaktu siri jelajah AJL yang lepas. ..
Menurut Ana semua yg dikatakan tu adalah tidak benar & cuba nak menjatuhkan dia..

"Saya tidak lambat seperti yang dilaporkan oleh sebuah media beberapa hari yang lepas, mereka menulis saya telah membuatkan ramai artis terpaksa menungu di dalam bas kira-kira sejam lamanya, sedangkan hakikat sebenar mereka hanya menunggu saya lebih kurang enam hingga tujuh minit.

"Saya hairan, kenapa ramai yang seakan-akan cuba menjatuhkan saya sedangkan saya tidak pernah cuba untuk menyakiti sesiapa.

"Orang memperkatakan perkara yang tidak benar tentang saya, ia seolah-olah mencerminkan diri mereka seperti individu yang tidak beradap. Sejak kecil saya diajar cara menghormati orang lain, jadi tidak mungkin saya sengaja menyusahkan orang ramai dengan perkara sebegini,"luah Ana Raffali.

Begitulah kisahnya..
Cian la kt dia..
Even tk suke lagu dia pun
Tak perlu laa buat sampai cmtu skali..
Ish3..

Ana tercalon dalam tiga kategori di Anugerah Bintang Popular Berita Harian untuk tahun 2010..
Dia tak menaruh harapan terlalu tinggi..

"Tercalon dalam tiga kategori sudah cukup memadai bagi saya, memandangkan usia saya dalam industri ini terlalu muda jadi saya tidak berani meletakkan harapan yang tinggi.

"Semua yang tercalon sangat-sangat berpotensi untuk menang, jadi saya tidak mahu terlalu berangan jauh kerana jika tidak berjaya ia akan menyakitkan saya sendiri,"jelas Ana Raffali.


Owh.. bgs la tu..

Cyda suke lagu dia.. Menang kalah adat pertandingan..

Huhu.. Avios ! :P

5 comments:

APi said...

saya suka dia..^^

ozzy said...

salam..

Mcm tulah sikap org melayu..suka sgt berdengki & menjatuhkan sesama melayu

Muhammad Izuan said...

slm, bg sy tu cabaran yg perlu dia ambil secara positif. kalau dia berjaya lalui dgn sbr, nama dia akan semakin dikenali... kalau dia cpt melatah, x lama la...

Anonymous said...

hmm..cian lak dia ni..tp biase la dunia artis ni ade je gosip2, org dengki etc..

nUmara... said...

aduler..
juare LAGU.. LAGU kut, bukan suare..
kalo org laen yg nyanyi LAGU tu, mungkin menjadi pemenang jugek...
dah die yg nyanyi LAGU tu, make die la yg dapat titlenya...